גלעד קריין הוא מומחה יזמות מצליח המייעץ לבעלי עסקים, ויש לו כמה עצות זהב לקידום העסק שלך ברשתות החברתיות.
נתחיל עם קצת נתונים: 94% מהאנשים מעידים כי הם משתתפים ברשתות החברתיות באופן פעיל, כך עולה מתוצאות מחקר שביצע הניו יורק טיימס. למעשה, לרוב תושבי העולם המערבי יש חשבון פעיל ברשת חברתית אחת לפחות. וכמה זה יוצא במספרים? 4.62 ביליון משתמשים ברחבי העולם – נתון מדהים, שמוכיח לנו יותר מכל דבר אחר כמה חשוב לקדם את העסק באמצעות הרשת.
כדי להבין איך לקדם את העסק שלך באמצעות הרשתות החברתיות, מסביר גלעד קריין, צריך קודם כל להבין מה גורם לאנשים להגיע לשם מלכתחילה.
בני אדם הם יצורים חברתיים. הרשתות החברתיות נותנות מענה לצורך האנושי הבסיסי ביותר: להתחבר עם אנשים אחרים, ולהיות חלק מקבוצה. כשאנחנו מארחים חברים בבית, נדאג שלאורחים שלנו יהיה נעים ומעניין. כבעלי עסקים באינטרנט אנחנו מתבקשים לעשות בדיוק את אותו הדבר, רק ברשת. כיום אנשים רוצים תמורה הולמת לזמן שלהם. אנחנו כבעלי עסקים צריכים לעניין את הקוראים שלנו, ולכן ניתן להם תוכן מותאם, בעל ערך ובגובה העיניים.

פייסבוק, טוויטר, או אולי בכלל טיקטוק? גלעד קריין עם מדריך מזורז לשיווק עסקים מדויק ברשתות החברתית
פייסבוק, אינסטגרם, טוויטר, יוטיוב, טוויטק, לינקדאין – וזה רק על קצה המזלג. קיים מגוון ענק של רשתות חברתיות, כשכל רשת מייצגת קהל יעד אחר, שיש לפנות אליו בצורה מותאמת. בתוך המגוון ההאדיר הזה, איך תבחר את הפלטפורמה הנכונה ביותר להתמקד בה בקידום העסק שלך? ולא פחות חשוב – איך תעשה את זה נכון? גלעד קריין, מומחה יזמות מצליח שמייעץ לעסקים כאן בסדרת עצות ליזמים:
פייסבוק
פייסבוק מספקת המון אפשרויות לקידום העסק שלך, בחינם ובתשלום. אחת מהדרכים המדוברות ביותר בשנים האחרונות, היא קידום בפייסבוק באמצעות קהילה שיווקית. זוכרים שדיברנו על הצורך האנושי בהזדהות בתחילת המאמר? קהילה מוצלחת בפייסבוק היא כזאת שתספק לחברים בה תחושה של הזדהות וקרבה רגשית עם המשתתפים האחרים. הדרך ליצור הזדהות בקרב חברי הקהילה, היא באמצעות שיתוף פוסטים המספרים על חוויות אישיות שלך.
בניית קהילה שיווקית מצליחה זה תהליך ארוך שלוקח לא מעט זמן, אך התוצאות הסופיות שוות את ההשקעה. אופציה מהירה יותר לפרסום בפייסבוק היא פרסום ממומן. גם בפוסטים של קידום ממומן נשתמש באותם העקרונות, ונספק לגולשים שלנו תוכן שמייצר רגש, הזדהות ומידע רלוונטי.
אינסטגרם
מדי חודש, יותר ממיליארד משתמשים פעילים באינסטגרם. פלח השוק העיקרי באינסטגרם הוא בני נוער וצעירים עד גיל 35. הדרכים לקידום באינסטגרם הן בעיקר באמצעות משפיעני רשת עם עוקבים רבים שיפרסמו את המוצר שלך תמורת תשלום. דרכים נוספות הן פרסום ממומן, וכמובן ניהול נכון של החשבון העסקי.
לינקדאין
לינקדאין היא הרשת החברתית העסקית הגדולה בעולם. עם מעל ל-830 מיליון חברים, פלטפורמת לינקדאין היא המקום האידיאלי ליצור קשרים עסקיים. אחד מהפיצ'רים שמציעה הפלטפורמה הוא ניהול בלוג, בו תוכלו לחלוק מהידע המקצועי שלכם. הפרסום בלינקדאין מתאים במיוחד לעסקים מבוססי B2B. אם המטרה שלך היא למכור מוצר או שירות לעסק אחר, ולא ללקוחות קצה, לינקדאין זה המקום בשבילך.
יוטיוב
פרסום ביוטיוב מאפשר חשיפה מאסיבית לעסק בזמן קצר. פלטפורמת יוטיוב נחשבת לפופולרית במיוחד, ועם כמות כניסות אדירה היא ניצבת בשורה הראשונה עם ענקיות כמו גוגל ופייסבוק. עם יוטיוב תוכל ליצור קמפיין פרסום, עם מודעות שמופיעות לצד הסרטונים או בתוך הסרטונים עצמם. אבל מעבר לקידום ממומן, כל בעל עסק יכול לפתוח ערוץ הכולל תכנים שיווקיים שישפרו את התדמית העסקית. גם כאן, את התוכן יש להתאים לפלטפורמה, יוטיוב מתאימה במיוחד למנטורינג והרצאות.
טיקטוק
עם יותר ממיליארד משתמשים בעולם, טיקטוק מאפשרת לבעלי עסקים פרסום עם חשיפה גדולה. קהל היעד של טיקטוק הוא בעיקר בני נוער וצעירים – 30% ממשתמשי טיקטוק מתחת לגיל 18. באמצעות קידום ממומן בטיקטוק תוכל לפרסם סרטון קצר שיופיע בראש הפיד של הגולשים. לשם פרסום בטיקטוק, עליך להפיק סרטון קצר שמעביר את המסר בצורה ממוקדת. היזם הסדרתי גלעד קריין ממליץ על סרטונים שמספקים המלצה או ביקורת על המוצר שלך. ואם אתה לא בעניין של להפיק סרטון, תוכל לפרסם באמצעות תשלום למשפיעני רשת שיפרסמו עבורך.
טוויטר
כ-290.5 מיליון משתמשים מבקרים בטוויטר מדי חודש, והמספרים ממשיכים לגדול. הפרסום שטוויטר מציעה הוא באמצעות ציוצים ממומנים – הציוצים המקודמים יופיעו בראש תוצאות החיפוש של טוויטר, בהתאם למילות המפתח שתבחר. על אותו עיקרון של ציוץ ממומן אפשר לפרסם בטוויטר גם טרנדים ממומנים.
אז איפה כדאי להשקיע את הכסף? גלעד קריין עושה לכם סדר
סוגיית הקידום האורגני (SEO) אל מול קידום ממומן (PPC) נידונה כבר שנים רבות על-ידי בעלי עסקים. שתי השיטות הן שיטות מוכחות ויעילות למשוך גולשים אל העסק שלך, אך כל אחת מהן מספקת תוצאות בטווחי זמן שונים. גלעד קריין מסביר:
קידום אורגני
המטרה המובהקת של קידום אורגני היא לקדם את העסק שלך באופן טבעי במנועי החיפוש השונים, ושל גוגל בפרט. עמוד עסקי שמופיע בעמוד הראשון של גוגל יוצר תדמית מקצועית ומספק לידים רבים. הדרך להגיע לשם היא להתאים את האתר שלך (אופטימיזציה) לאלגוריתם של גוגל. קידום אורגני משתלם יותר מבחינה כלכלית וזאת השקעה יציבה לטווח ארוך. החסרונות בקידום אורגני הם שלוקח זמן לראות תוצאות, ומדובר בתהליך מורכב שדורש עבודה במספר חזיתות.
קידום ממומן
קידום ממומן מספק חשיפה מהירה וגדולה לתוכן שלך. התוצאות הן מיידיות. ברגע שהקמפיין עולה, מגיעים לקוחות מתעניינים לאתר שלכם. כשהתנועה לאתר גדלה, יחד איתה עולים גם מספר הקליקים וההמרות. בניגוד למה שאפשר לחשוב, גם קידום ממומן דורש עבודה רבה, ורצוי לפנות לאדם או למשרד פרסום שיבנה לך קמפיין מדויק מבחינה אסטרטגית, כולל טרגוט נכון, קרייאטיב וקופי מקצועי.
קידום אורגני או קידום ממומן? ומה כדאי, סוכנות קידום או מנהל שיווק אישי?
בסוגיית האורגני מול הממומן גלעד קריין ממליץ לשלב בין השיטות באופן חכם. להתחיל בקמפיין ממומן שייתן "בוסט" ראשוני, ובמקביל להשקיע בקידום אורגני שיספק תוצאות טבעיות לאורך זמן.
שאלה נוספת שמעניינת בעלי עסקים, היא האם לפרסם באמצעות סוכנות שיווק דיגיטלי גדולה, או להעדיף דווקא מנהל שיווק אישי? לפני שאתה בוחר בסוכנות שיווק, אל תהסס לערוך מחקר מעמיק על החברה. נסה להבין: מה המוניטין שקנתה לעצמה החברה? איזה קמפיינים היא ניהלה בעבר? בכל הקשור לקידום אתרים, לא חייבים לבחור בסוכנות גדולה כדי לקבל שירות טוב, לפעמים בדיוק ההפך הוא הנכון. השוק רווי במקדמים עצמאיים ומקצועיים שיוכלו לספק לעסק שלך ליווי אישי, בידיעה שאתה בידיים טובות וקשובות.
ומה לגבי התוכן? אם יש לך זמן וכישרון, תוכל לכתוב את התוכן בעצמך. אך מדובר במשימה מורכבת שדורשת לא מעט זמן וידע, ולכן ברוב המקרים מומלץ להיעזר בשירותיהם של כותבי תוכן מקצועיים. גם מקדמי אתרים וסוכנויות הדיגיטל נעזרים בכותבי תוכן שיודעים להעביר את המסר בצורה מדויקת, ולהניע את הגולש לפעולה.
לסיכום, כמה טיפים מאת גלעד קריין
מלאכת השיווק הדיגיטלי היא מורכבת. החדשות הטובות? עם קצת השקעה ואסטרטגיה נכונה, תוכל לקדם את העסק שלכך בצורה חסרת תקדים ולהגדיל את ההכנסות.
לפני סיום, גלעד קריין מציע שלושה כללי זהב שיקפיצו את העסק שלך ברשת החברתית:
- הימנע מטעויות נפוצות – התמקד ברשתות חברתיות שאתה מרגיש בהן בנוח, כאלו שתוכל להקדיש זמן לפרסום בהן בלי להתייאש.
- בחר בפלטפורמה עם קהל יעד חופף למוצר שלך. בעוד שעסקים B2B יתאימו יותר לפרסום בלינקדאין, שיווק ללקוחות צעירים ייעשה באמצעות הטיקטוק, וכו'.
- בחר ברשת חברתית שמתאימה למוצר שלך: אם העסק שלך בנוי על תחומים ויזואלים כמו גרפיקה ואילוסטרציה, אינסטגרם זאת הבחירה המתבקשת. לעומת זאת, עסקים שמתמקדים במנטורינג והרצאות כדאי לפרסם ביוטיוב.