ועדת הכלכלה אישרה את התקנות שיאפשרו הגדלת מספר המטוסים שיורשו לנחות בישראל כך שמספר הנכנסים יעמוד על עד 3,000 איש.
יו"ר ועדת הכלכלה בתגובה: אם יתברר שהחברות הישראליות מפקיעות מחירים תהייה תגובה קשה
התקנות נכנסו לתוקף בשבוע שעבר ומספר היעדים לטיסות ציבוריות יעלה משניים לשבעה; המועצה לצרכנות: חברות התעופה מנצלות את מצוקת הישראלים להעלאת מחירים
ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ יעקב מרגי, אישרה את התיקונים שאישרה הממשלה בתקנות ההגבלות על הפעלת שדות תעופה וטיסות בתקופת הקורונה. לפי ההצעה שאושרה, מפעיל שדה התעופה יוכל להקצות חלונות זמן לנחיתת מטוסים באופן שכלל הנוסעים הנכנסים לא יעלה על 3,000 ביום. כמו כן, החלונות לנחיתה או המראה יוקצו לטיסות ציבורית אל ומהיעדים הבאים: קייב, ניו יורק, ניו ג'רזי, לונדון, פרנקפורט, הונג קונג, פריז, וטורונטו. עוד אושר, כי התקנות יהיו בתוקף החל מהיום ועד 20 במרץ 2021.
היועצת המשפטית של רשות התעופה האזרחית. עו"ד רננה שחר. הסבירה כי מדובר בכללים שמחליפים את משטר המגבלות הקודם בכניסת מטוסים לישראל. וביציאה ממנה. היא הוסיפה כי עד כה הייתה מכסה שאפשרה לאשר חלונות נחיתה לעד 600 איש. בשל הצורך בבידוד במלוניות. חובת הבידוד במלונית בוטלה ולכן, לדבריה, הטיפול בכניסת ישראלים פשוט יותר. והמכסה תעלה לעד 3,000 איש. כמו כן יורחבו מספר היעדים לטיסות ציבוריות. משניים לשבעה.
היו"ר מרגי ביקש לוודא שהדבר נעשה במקביל להיערכות להגברת אכיפה על החייבים בבידוד. ח"כ יצחק פינדרוס בירך על השינוי ואמר כי טוב מאוחר מאשר לעולם לא.
היועצת המשפטית של המועצה לצרכנות, אביטל פריזמנט בוטון, אמרה כי מבדיקה שעשתה המועצה עלה כי חברות התעופה מנצלות את מצוקת הישראלים שמבקשים לחזור ארצה ומעלות מחירים. היו"ר מרגי אמר בתגובה כי יבדוק את הנושא, ואם יתברר שחברות התעופה הישראליות מפקיעות מחירים תגובתו תהייה קשה.
כאמור, התקנות אושרו בתמיכת היו"ר מרגי, ח"כ פינדרוס, ח"כ אימאן ח'טיב יאסין וח"כ בועז טופורובסקי.