תארו לעצמכם את עצמכם שעה בלי הסלולרי צמוד היטב. ועכשיו תתארו את זה כשאתם בחו"ל, במדינה זרה, ופתאום אין לכם תקשורת זמינה. מסלול הסלולר לחו"ל המשתלם ביותר שיש היום הוא באמצעות שירותי esim. השירות מתאפשר בהתחברות קלה ונוחה, באמצעות קוד QR מבלי להזדקק להחלפת כרטיסי סים פיזיים. מדובר בכרטיס דיגיטלי-וירטואלי שתוכלו להתחבר אליו כמעט מכל מדינה שבה תבחרו לנפוש. המסלול לתכנית הזו מתומחר לפי המדינה/העיר שאליה אתם טסים, ובמסגרת החיבור אליו אתם מחויבים בול רק על זמן השימוש שלכם נטו, ולא שקל אחד יותר.
עם Esim לחו"ל תוכלו ליהנות מכל פונקציות המובייל בשימוש רציף 24/7, במחיר הוגן ומשתלם שייקבע מראש בשקיפות מלאה, ללא הפתעות של חשבון 'מנופח' בשובכם לישראל.
עשרות אלפי ישראלים כבר יודעים שזהו המסלול המועדף לשירותי סלולר לחו"ל ומצטרפים אליו מראש עוד לפני הטיסה לחו"ל. יש כמובן אפשרות להתחבר לשירות גם בזמן ההגעה ליעד, כשנוחתים בחו"ל.
אז מה המצב, שמעתם על 'חדר מצב' ?
כשטסים לחופשה, בטוח שלא חושבים על חוויה שאיננה חיובית. כל ה- Mode של חופשה בחו"ל סובב סביב התרגשות וכיף וציפייה להנאה צרופה. יחד עם זה, חשוב לדעת שאם חלילה נקלעים לסיטואציה כלשהי של מצוקה על רקע אזרחי/בטחוני/בריאותי – יש למי לפנות. לישראל קונסוליות בכל רחבי העולם, שחלק מתפקידן הוא לסייע לישראלים במצבים חריגים בחו"ל ולתת מענה במקרים של מצוקה ושל צורך בסיוע מסוגים שונים. בירושלים פועל 'חדר מצב' בו פועלים צוותים שהוכשרו בטיפול ובסיוע לישראלים בחו"ל, כך שחשוב שתדעו שיש עם מי לדבר, במקרה שתיקלעו לסיטואציה שתצריך התערבות מישראל.
באיזה מקרים תוכלו לקבל סיוע מהקונסוליות הישראליות בחו"ל?
יש מספר מצבים די שכיחים שבעקבותיהם אזרחים ישראלים בחו"ל יכולים לקבל עזרה מהקונסוליה המקומית, ביניהם:
- אובדן הדרכון
- פציעה
- מחלה פתאומית
- אירוע טרור
- העברת כספים בנסיבות מיוחדות
- פטירה
קבלו 6 טיפים כלליים שכדאי לקחת בחשבון לפני כל טיול לחו"ל
- בדקו היטב את יעד הטיול/הטיסה – לא לטוס עם חברות תעופה קיקיוניות לא-מוכרות שמציעות מחירים זולים עד תמיהה. לא לטוס עם חברות של מדינות עוינות לישראל.
- לבדוק היטב אם יש סיכוי שהאזור אליו אתם טסים מסוכן מאיזושהי בחינה: אוכלוסייה עוינת, פשיעה, אזור מרוחק (ברמת מבודד) מיישוב עירוני, אזור שדורש התנהלות מסוימת במעבר הגבול/בין ערים/בין מדינות.
- לבדוק מראש מהו מצב הסניטציה במדינה/בעיר אליה אתם טסים: האם יש בעיה של שתיית מים מקומיים? האם יש בעיה של מחלה/מגיפה באזור? אם כן, כמובן להיערך מראש עם חיסונים וכל מה שרלבנטי.
- לא להשאיר, אפילו לא לשנייה וחצי, מסמכים אישיים/תיקים/ארנקים ללא השגחה ושלא בצמוד אליכם! אתם ממש לא רוצים להיקלע לסיטואציה שגנבו לכם את הדרכון ו/או את כרטיסי האשראי ו/או את המזומנים.
- באם הזמנתם חופשה באמצעות אתר אינטרנט כלשהו, חשוב מאוד לוודא שזהו אתר אמין, בטוח ומאובטח. היו מקרים בהם אנשים הזמינו טיול לחו"ל (כולל טיסות, בית מלון, אטרקציות וכו') אולם הסתבר להם שהם ביצעו הזמנה באתר מזויף (שהתחזה 'אחד על אחד' לאתר מוכר ולגיטימי) שגרף את כספם, רימה אותם, סיפק להם כרטיסי טיסה מזויפים באונליין, והם נותרו המומים מהתרמית ופנו למשטרת ישראל. בשנה שחלפה היו כמה מקרים כאלה, אפילו לטיולים ממש יקרים לארצות הברית, כשמשפחות שלמות מישראל רומו (כל אחת מהמתלוננות) בסכומים של 40,000 ש"ח ויותר. שימו לב מאיזה אתר אתם מזמינים חופשה!
- תמיד תשאירו בישראל לפחות לשני חברים/קרובי משפחה את כתובות בתי המלון בהם אתם אמורים לשהות בחו"ל ואת מספרי הטיסות שלכם – זו היוצאת מישראל בתחילת הטיול לחו"ל וזו שבה אתם טסים חזרה לישראל. מה שבטוח -בטוח
וכמובן לא לשכוח: לא טסים בלי Esim – הבטחון שלכם לתקשורת רציפה 24/7 גם בחו"ל.
המחלקה לישראלים בחו"ל: 02-5303401, 02-5303895
חדר המצב של משרד החוץ: 02-5303155 דואר אלקטרוני: matzav@mfa.gov.il