כבר 12 שנה שחברת נדלניסטי משמשת בית לפרסום של חברות נדל"ן, יזמים, קבלנית ומשווקים. מאחוריה מאות קמפיינים מוצלחים והבנה ייחודית בעולמות הנדל"ן אבל ההצלחה הזו לא קרתה בין רגע והסוד טמון בניסיון ולמידה מטעויות – את הידע הזה הם רוצים לחלוק אתכם.
טעות 1: הגדרה שגויה של קהל היעד
קהל היעד כולל את כל האנשים בעלי הפוטנציאל לסגירת עסקה ולכן הפילוח שלו יהיה בין השלבים הראשונים בכל קמפיין וישפיע על החלטות כמו בחירת הקריאייטיב והמסרים ובהמשך, על איכות הלידים. שתי טעויות נפוצות בהיבט זה הן הגדרה רחבה מדי של קהל יעד או מנגד -ממוקדת מדי. כמו בכל דבר בחיים, להיות קיצוני לאחד מהקצוות זה אף פעם לא מומלץ.
כאשר ממקדים מדי את קהל היעד אמנם מבטיחים שהפרסום יגיע לאנשים הרלוונטיים ביותר אבל מפספסים לא מעט לידים פוטנציאלים אחרים. מצד שני, כאשר מרחיבים מדי את הגדרת קהל היעד מכסים פלח עצום של אוכלוסייה אבל גם מקבלים המון לידים לא רלוונטיים, וחבל, כי שילמתם על כך לא מעט כסף. צורת העבודה הנכונה היא להתחיל בהגדרה ממוקדת ומשם להתרחב לפלח חופף או דומה באוכלוסייה מבחינת מיקום או תכונות אופי.
טעות 2: פרסום בהמון ערוצים עם תקציב מינימלי
כיום יש כל כך הרבה מדיות פרסום שזה כמעט בלתי אפשרי לא ללכת לאיבוד. הנטייה לפרסם בכולן ולכסות את כל האפשרויות היא טבעית אך אם אין לכם תקציב ענק זו תהיה החלטה שגויה, כי אמנם יריתם לכל הכיוונים אבל לא פגעתם בכלום מכיוון שפיצלתם את התקציב וסכום ההשקעה בכל מדיה היה נמוך מדי בשביל לראות תוצאות מספקות. כאשר התקציב מוגבל חשוב להתמקד בערוצי הפרסום שמתאימים לאסטרטגיה שקבעתם ולקהל היעד, וכאן נכנסת כאן לתמונה חשיבות ההיכרות של הפלטפורמות השונות ויתרונותיהן. כאשר התקציב אינו בלי נגמר, תתרכזו באלו שהכי מתאימות לאופי הקמפיין שלכם.
טעות 3: התפשרות על לידים זולים
מדובר באחת הטעויות הגדולות שאנשים נוטים לעשות כאשר הם רוצים להשיג תוצאות במינימום עלות. זכרו כי ליד איכותי יעלה יותר כי הוא ממוקד יותר אך מנגד הוא יוביל אתכם אל לקוחות בעלי סיכוי גבוה יותר לסגירת עסקה וזה עדיף על כמות עצומה של לידים שלא מסתיימים במכירה, בעיקר כאשר ה"מוצר" הוא נכס שדורש מהקונה חשיבה רבה טרם הרכישה. ליד איכותי יקר יותר באותה הנקודה אך בטווח הארוך העלות שלו נמוכה יותר כי הוא מוביל אתכם אל לקוחות שמוכנים כבר לעשות עסקה. מנגד, את הלקוחות שעוד לא ביצעו את ההחלטה תצטרכו לחשוף תחילה למסרים קלילים להטמעת הרעיון ולאחר מכן למודעות בעלות אופי מכירתי יותר.
טעות 4: שוכחים את הנכסים הדיגיטליים הקיימים
כמה פעמים קרה לכם שהרמתם קמפיין מטורף בערוצי מדיה שונים, השקעתם בקריאייטיב ובמסרים אבל השארתם מאחור את הנכסים הדיגיטליים האחרים? קמפיין מוצלח משלב בין סוגי תוכן שונים, הן במדיות קצרות טווח כמו פעילויות למען השגת לידים והן במדיות ארוכות טווח שכוללות למשל תוכן באתר. יש לכם אתר? תשתמשו בו לצורכי הקמפיין ותמלאו אותו בתוכן איכותי ומידע עליכם. כנ"ל גם לגבי נכסים דיגיטליים אחרים שיש לעסק, בין אם זה פייסבוק, אינסטגרם או יוטיוב. נוכחות בעלת ערך היא שם המשחק כי ככל שתהיו שם יותר כך ידעו לזהות אתכם כמקור אמין.
טעות 5: הפסקת פרסום לגולשים שהשאירו פרטים
נניח שהקמפיין נחל הצלחה ויש גולשים שכבר השאירו פרטים, אתם בטח חושבים לעצמכם שעכשיו אפשר לעזוב אותם ולתת להם זמן להחליט אם להמשיך את העסקה – זו טעות. חשוב להגיע שוב אל אותם גולשים, לתת להם מידע נוסף, עדכון על ירידת מחירים או סתם תזכורת ש"אנחנו כאן", אולי זה בדיוק מה שהיה חסר להם בשביל לבצע את ההחלטה. תצברו מידע אודותיהם כי גולש מתעניין יכול להפוך לליד לוהט בעתיד הקרוב.
מאת גיא דינאי – בעלים חברת נדלניסטי פרסום נדל"ן .