המושג "קידום אורגני" בדרך כלל מתקשר לקידום אתרים בגוגל ולמעשה תקופה לא קצרה שהיה מנת חלקו הבלעדית של תחום זה. עם השנים ועם התפתחות הדפים העסקיים בפייסבוק, המושג "קידום אורגני בפייסבוק" הפך מקביל, אם כי תקף אך ורק לפלטפורמת הפייסבוק.
אמנם מיותר לציין בשלב זה, אך עסק שאין לו דף עסקי בפייסבוק מפסיד פה נתח שוק עצום ולא מנצל פלטפורמת שיווק ענקית שהיא ברובה בחינם. יחד עם זאת, חשוב לציין כי עם הזמן פייסבוק פגעה קשות בנתח הקידום האורגני מתוך תירוץ של שמירת הגולש מפני ספאם ושיווק יתר של עסקים, אך מספיק מבט חטוף בכל הפרסומות שרצות בקיר של כל משתמש פייסבוק על מנת להבין שפייסבוק מבינים את מה שגוגל השכילו להבין קודם, שפרסום שמניב להם כסף יקבל עדיפות על פני פרסום שלא מניב להם כחברה מאום.
אם כך, עסק שיש לו דף עסקי בפייסבוק יכול לקדם אותו באמצעות מודעות ממומנות, וכן יכול לבצע קידום אורגני בפייסבוק באמצעות מספר כללים מרכזיים.
האמצעים הנדרשים לקידום אורגני בפייסבוק
- מידע בסיסי רלוונטי – עמוד פייסבוק עסקי צריך להכיל מידע רלוונטי הן אודות העסק עצמו, הן אודות השירותים ו/או המוצרים שהעסק משווק, הן סיווג רלוונטי של תחומי העיסוק שלו והן דרכי התקשרות והגעה.
- תוכן שוטף והרבה – יצירת פוסטים רלוונטיים שוטפים ברמה של שניים עד שלושה בשבוע. מומלץ שכל פוסט יהיה שונה מעט מקודמו על מנת לשמור על עניין וגיוון ויכיל בתוכו מידע מעניין ורלוונטי, אינטראקציה עם קהל היעד, מדיות שונות כמו תמונות וסרטוני ווידאו מתאימים ועוד. יצירת העניין בפוסטים היא ברמת החובה אחרת הסיכוי שילחצו על הלייק בעמוד ו/או יישארו בו קטן.
- הקפידו לבדוק אילו מהפוסטים שהעליתם יוצר יוצר עניין. תוכלו לדעת זאת ע"י כמות הלייקים, התגובות והשיתופים שתקבלו עבור כל אחד מהם. פוסטים שפחות "מוכרים" תוכלו לשכלל להבא או שלא לחזור על פורמט כזה או אחר שלא הצליח. כמו כן, ע"י בדיקה זו תוכלו לבדוק באילו שעות כדאי לכם להעלות פוסטים ובאילו לא. כלומר, מתי קהל היעד של העסק שלכם יותר מגיב ומתי לא (גם של המתחרים שלכם, אגב).
- השקיעו בפוסטים שלא דורשים מאמץ כביר למדי מהגולשים שלכם, כלומר, מסר קצר ואינטראקטיבי ככל הניתן. זכרו שככל שעובר הזמן, קהל הגולשים בפייסבוק מעדיף תוכן יותר ויזואלי (סרטונים, לייבים, מסיבות צפייה וכו') ופחות מלל. את הסרטונים מומלץ לא רק לייבא מיוטיוב אלא גם לנעוץ אותם בלשונית הסרטונים של הדף, משום שזה מקבל עדיפות על פני יוטיוב מבחינת פייסבוק.
- דאגו לשלב הנעה לפעולה בפוסטים – שיתוף, צפייה בתוכן, תגובות לשאלה, תיוגים וכו'. אך יחד עם זאת, שימו לב שלא לטמון פתיונות לחיצה (קליקבייטס) בפוסטים שלכם ולא להגזים עם קריאות לתיוגים ושיתופים משום שפייסבוק פחות אוהבים את השיטות האלה.
- שתפו את הפוסטים של העסק שלכם הן בדף האישי שלכם והן בקבוצות. יחד עם זאת, מכיוון שפייסבוק מצמצמת מאוד את החשיפה בקבוצות, מומלץ דווקא לבנות קבוצה סביב הדף העסקי ובכך גם לקשר אליה את הדף וגם לשתף בה את הפוסטים של הדף העסקי ולצבור בה עוקבים לאורך זמן.
המאמר נכתב ע"י סער ברעם – מומחה שיווק בפייסבוק.